21 września 2016

CHORWACJA - MAKARSKA PART 2

Dzień 4
Dwa dni wcześniej wykupiliśmy bilety na rejs statkiem na dwie chorwackie wyspy i to właśnie czwartego dnia mieliśmy przepiękny rejs. Pierwsze miejsce to małe miasteczko Jelsa położone na wyspie Hvar. Niestety czasu na tą wyspę było zdecydowanie za mało, żeby opisać szczególne miejsca czy widoki. Po krótkim zwiedzaniu poszliśmy na przepyszne lody. Każda chorwacka lodziarnia serwuje lody o wielu różnych smakach, które na pewno ciężko dostać u nas w Polsce. Dlatego będąc w Chorwacji polecam spróbowanie tych lodów!
Powrót na statek, a tam czekał już na nas obiad. Ryba z chlebem i surówką, a do tego białe wino.

Druga wyspa to Brać, a dokładnie południowa zatoka Bol. Najbardziej znany nadmorski kurort nad Adriatykiem. Przepiękna plaża, a największą ciekawostką jest to, że kiedy idziemy wzdłuż plaży a dokładnie po środku, docierając do "czubka", po prawej stronie jest woda cieplejsza niż po stronie lewej. Oraz kąpiąc się po stronie prawej możemy bawić się w falach, a ku zdziwieniu po lewej stronie woda jest całkowicie spokojna. Jeśli znów będę planować wakacje do Chorwacji to na pewno na chociaż 3 dni wybiorę wyspę Brać. Była tam też ekstra budka z jedzeniem, o której napiszę kilka słów w poście o restauracjach. Niestety z plaży nie mam za wiele zdjęć i nie mam zielonego pojęcia dlaczego w najpiękniejszym miejscu nie wyciągałam aparatu.

Dzień 5
To tylko plażowanie, a wieczorem spacer przy porcie. Niestety jeśli chodzi o organizację wakacji to nie jestem z siebie zadowolona, bo w planach było dużo, ale niestety tylko powiedziane. Ale o tym w podsumowaniu.